Jak napisać regulamin promocji?
Niezależnie od tego, czy zamiarem organizatora jest urządzenie promocji w formie akcji rabatowej, sprzedaży premiowej czy też innej podobnej zabawy, postanowienia ich zasad czy regulaminów posiadają wiele elementów wspólnych z regulaminem konkursu. Regulamin akcji promocyjnej powinien zatem zawierać:
-
Określenie nazwy akcji
-
Wskazanie organizatora akcji
-
Określenie miejsca/obszaru przeprowadzenia akcji
-
Określenie okresu trwania akcji
-
Określenie kategorii podmiotów, które mogą brać udział w akcji
-
Określenie warunków przystąpienia do akcji
-
Specyfikację nagród
-
Mechanikę przyznawania nagród
-
Sposób publikacji wyników i powiadamiania o wygranej
-
Sposób wydawania nagród
-
Postępowanie reklamacyjne
-
Inne niezbędne postanowienia
Ze względu na specyfikę akcji promocyjnych (innych niż konkurs) zazwyczaj nie są potrzebne regulacje dotyczące praw autorskich oraz danych osobowych. Również postanowienia dotyczące wydawania nagród i powiadamiania o wygranej są zazwyczaj skąpe w porównaniu z zasadami konkursowymi, ponieważ akcje promocyjne polegają często na natychmiastowym wręczeniu premii po spełnieniu warunków promocji.
Akcje promocyjne posiadają jednakże swoją specyfikę, w szczególności zasady odnoszące się do przypadków wyczerpania się puli nagród czy też szczegółowe określenie limitów nagród przypadających na jednego uczestnika. Często też przy organizacji akcji innych niż konkurs pojawiają się zdecydowanie bardziej złożone problemy i wyzwania w obszarze podatkowym.
Ostatnio na blogu
Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?
Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż
Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?
Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci
Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?
W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej