Zasady ochrony danych osobowych
Niemal każda promocja wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Są one zbierane w celu identyfikacji laureatów, powiadamiania o wygranej, wydawania nagród, publikowania listy zwycięzców czy też dokumentowania kosztów ponoszonych przy promocji. Bardzo często jednym z celów promocji jest również zebranie bazy danych na potrzeby przyszłych działań promocyjnych. Powyższe zagadnienia wymagają przygotowania i wdrożenia środków ochrony danych osobowych, w tym:
- zebrania zgód na przetwarzanie danych osobowych – na podstawie prawidłowej formuły, odpowiednio wyodrębnionej od innych oświadczeń związanych z przystąpieniem do promocji,
- stworzenia odpowiednich zapisów informacyjnych w regulaminie promocji oraz na stronie internetowej/formularzu rejestracyjnym,
- zawarcia umów na powierzenie przetwarzania danych osobowych,
- opracowania i wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym,
- ewentualnego zgłoszenia zbioru danych osobowych w GIODO.
Z uwagi na fakt, że przepisy o ochronie danych osobowych są w dużej mierze niejednoznaczne i wymagają znajomości interpretacji i orzecznictwa, czynności związane z tym obszarem również warto powierzyć doświadczonej osobie. Zaniechania na tym polu mogą spowodować niezadowolenie uczestników oraz sankcje ze strony GIODO, w tym obowiązek usunięcia nieprawidłowo zebranej bazy danych lub grzywnę.
Ostatnio na blogu
Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?
Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę
Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?
Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez
Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?
W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten