Zasady ochrony danych osobowych

obrazek_defaultNiemal każda promocja wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Są one zbierane w celu identyfikacji laureatów, powiadamiania o wygranej, wydawania nagród, publikowania listy zwycięzców czy też dokumentowania kosztów ponoszonych przy promocji. Bardzo często jednym z celów promocji jest również zebranie bazy danych na potrzeby przyszłych działań promocyjnych. Powyższe zagadnienia wymagają przygotowania i wdrożenia środków ochrony danych osobowych, w tym:

  • zebrania zgód na przetwarzanie danych osobowych – na podstawie prawidłowej formuły, odpowiednio wyodrębnionej od innych oświadczeń związanych z przystąpieniem do promocji,
  • stworzenia odpowiednich zapisów informacyjnych w regulaminie promocji oraz na stronie internetowej/formularzu rejestracyjnym,
  •  zawarcia umów na powierzenie przetwarzania danych osobowych,
  • opracowania i wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym,
  • ewentualnego zgłoszenia zbioru danych osobowych w GIODO.

Z uwagi na fakt, że przepisy o ochronie danych osobowych są w dużej mierze niejednoznaczne i wymagają znajomości interpretacji i orzecznictwa, czynności związane z tym obszarem również warto powierzyć doświadczonej osobie. Zaniechania na tym polu mogą spowodować niezadowolenie uczestników oraz sankcje ze strony GIODO, w tym obowiązek usunięcia nieprawidłowo zebranej bazy danych lub grzywnę.

Ostatnio na blogu

Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?

15/03/2015|Możliwość komentowania Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację? została wyłączona

Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę

Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?

21/10/2014|Możliwość komentowania Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek? została wyłączona

Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez

Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?

21/10/2014|Możliwość komentowania Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator? została wyłączona

W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten