Materiały reklamowe promocji

obrazek_default

Warunkiem sukcesu promocji jest nie tylko stworzenie ciekawej mechaniki i zapewnienie atrakcyjnych nagród. Niezbędne jest również skuteczne poinformowanie potencjalnych uczestników o rozpoczęciu promocji i jej podstawowych zasadach poprzez przekaz reklamowy. Ze względu na ograniczenia w czasie lub powierzchni nośnika reklamy oraz konieczność zapewnienia prostego i czytelnego przekazu, materiał reklamowy nie może z reguły zawierać tylu informacji, ile posiada stworzony regulamin.

W wyniku tego, przed organizatorem powstaje dylemat, jakie informacje należy zamieścić na reklamie, a z jakich można zrezygnować. Niestety, przy ustalaniu treści materiałów reklamowych nie istnieje prosta recepta – każda promocja posiada swoją charakterystykę, pod której kątem należy ustalać treść reklamy. Niekiedy wystarcza zamieścić hasło reklamowe w formie instrukcji i termin promocji. W innym zaś przypadku konieczne jest wprowadzanie „gwiazdek” lub innych komentarzy obok głównego przekazu reklamowego.

Powyższe kwestie są niezwykle istotne przy pracach przy promocji. Reklama zawierająca błędne informacje lub poprzez niedopowiedzenia wprowadzająca w błąd konsumenta co do zasad promocji może zostać uznana za nieuczciwą praktykę rynkową lub czyn nieuczciwej konkurencji. To z kolei może wywołać lawinę reklamacji, roszczeń sądowych, jak również poważne grzywny nakładane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ostatnio na blogu

Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?

15/03/2015|Możliwość komentowania Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację? została wyłączona

Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę

Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?

21/10/2014|Możliwość komentowania Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek? została wyłączona

Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez

Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?

21/10/2014|Możliwość komentowania Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator? została wyłączona

W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten