Inne wymagania promocji

obrazek_defaultNiewątpliwie najbardziej złożoną procedurą jest zorganizowanie loterii promocyjnej – podczas jej przygotowania należy spełnić szereg warunków określonych w ustawie o grach hazardowych oraz wypełnić (często niepisane) wytyczne Izby Celnej wydającej zgodę w tym przedmiocie. Jednakże również inne rodzaje promocji mogą przysporzyć problemu organizatorowi i wymóc spełnienie dodatkowych wymagań. Taka konieczność może zależeć np. od specyfiki promowanego produktu (np. produkty „wrażliwe” – wyroby tytoniowe, napoje alkoholowe), grupy docelowej (np. dzieci, pracownicy podmiotów niezwiązanych z organizatorem) czy też sposobu przeprowadzenia promocji (np. promocje organizowane przez Internet).

Przed organizatorem promocji mogą powstać również inne wyzwania np. kwestia nabycia praw autorskich od uczestników konkursu do wykonanych przez nich prac konkursowych (wraz z zabezpieczeniem się przed przesyłaniem plagiatów i roszczeń osób trzecich z tym związanych), czy też wysyłka związanych z promocją informacji handlowych drogą elektroniczną (tzw spam). Wszystkie powyższe aspekty posiadają źródło w różnych aktach prawnych, których znajomość jest również niezbędna do bezproblemowego i profesjonalnego przeprowadzenia promocji.

Ostatnio na blogu

Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?

15/03/2015|Możliwość komentowania Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację? została wyłączona

Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę

Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?

21/10/2014|Możliwość komentowania Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek? została wyłączona

Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez

Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?

21/10/2014|Możliwość komentowania Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator? została wyłączona

W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten