Mechanika promocji

obrazek_defaultOrganizator powinien zadbać nie tylko atrakcyjność i zadowalający skutek marketingowy swoich działań, lecz również w sposób przemyślany wybrać rodzaj promocji, który pragnie zorganizować. Ogłoszenie „akcji”, „promocji” lub „konkursu”, który w istocie posiadać będzie przeważający element losowy może spowodować poważne konsekwencje, włączając w to obciążenia finansowe oraz możliwe zarzuty karne i karno-skarbowe za zorganizowanie nielegalnej loterii.

Zadaniem organizatora jest również ułożenie mechaniki promocji w taki sposób, aby określała zasady postępowania w sytuacjach rzadkich i nietypowych. Dla przykładu: brak kryterium rozstrzygającego lub dogrywki dla uczestników konkursu, którzy w rywalizacji zajęli miejsca ex aequo, może spowodować konieczność wydania dodatkowej nagrody. Istnieje również możliwość zaistnienia odwrotnej sytuacji – w przypadku, gdy laureat zrezygnuje lub zostanie zdyskwalifikowany po zakończeniu konkursu, nagroda pierwotnie na niego przypadająca nie zostanie wydana. Warto w takiej sytuacji mieć w zanadrzu listę rezerwową lub system wyłonienia kolejnego laureata – w szczególności, gdy istnieje ryzyko, iż nieodebranych nagród może być wiele lub przewidziano, że wydanie nagrody będzie miało charakter uroczysty i wizerunkowy.

Przy pracach nad mechaniką promocji może zrodzić się znacznie więcej zagadnień i problemów natury logicznej, strategicznej i prawnej. Dlatego też pracę nad tymi zagadnieniami organizator powinien powierzyć osobie posiadającej odpowiednie doświadczenie.

Ostatnio na blogu

Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?

15/03/2015|Możliwość komentowania Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację? została wyłączona

Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę

Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?

21/10/2014|Możliwość komentowania Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek? została wyłączona

Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez

Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?

21/10/2014|Możliwość komentowania Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator? została wyłączona

W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten