Mechanika promocji
Organizator powinien zadbać nie tylko atrakcyjność i zadowalający skutek marketingowy swoich działań, lecz również w sposób przemyślany wybrać rodzaj promocji, który pragnie zorganizować. Ogłoszenie „akcji”, „promocji” lub „konkursu”, który w istocie posiadać będzie przeważający element losowy może spowodować poważne konsekwencje, włączając w to obciążenia finansowe oraz możliwe zarzuty karne i karno-skarbowe za zorganizowanie nielegalnej loterii.
Zadaniem organizatora jest również ułożenie mechaniki promocji w taki sposób, aby określała zasady postępowania w sytuacjach rzadkich i nietypowych. Dla przykładu: brak kryterium rozstrzygającego lub dogrywki dla uczestników konkursu, którzy w rywalizacji zajęli miejsca ex aequo, może spowodować konieczność wydania dodatkowej nagrody. Istnieje również możliwość zaistnienia odwrotnej sytuacji – w przypadku, gdy laureat zrezygnuje lub zostanie zdyskwalifikowany po zakończeniu konkursu, nagroda pierwotnie na niego przypadająca nie zostanie wydana. Warto w takiej sytuacji mieć w zanadrzu listę rezerwową lub system wyłonienia kolejnego laureata – w szczególności, gdy istnieje ryzyko, iż nieodebranych nagród może być wiele lub przewidziano, że wydanie nagrody będzie miało charakter uroczysty i wizerunkowy.
Przy pracach nad mechaniką promocji może zrodzić się znacznie więcej zagadnień i problemów natury logicznej, strategicznej i prawnej. Dlatego też pracę nad tymi zagadnieniami organizator powinien powierzyć osobie posiadającej odpowiednie doświadczenie.
Ostatnio na blogu
Podatek od nagród w konkursach internetowych. Kto ma rację?
Konkursy przeprowadzane w sieci Internet stały się niewątpliwie jednym z filarów współczesnych działań marketingowych. Wynika to nie tylko z wciąż rosnącej popularności tego medium i jego stale rozwijających się możliwości technicznych, lecz ma swoją przyczynę
Promocje dla przedsiębiorców – kto odprowadza podatek?
Organizujesz loterię, konkurs czy sprzedaż premiową skierowaną dla przedsiębiorców i zakładasz, że o podatki nie musisz się martwić, ponieważ laureaci powinni je zakwalifikować jako przychód z działalności i sami odprowadzić podatek? Nic bardziej mylnego! Przez
Ochrona Danych Osobowych – Organizator czyli Administrator?
W przypadku, gdy firma decyduje się na promowanie własnych produktów lub usług poprzez samodzielną organizację konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej sytuacja jest jednoznaczna - zarówno organizatorem jak i administratorem danych osobowych uczestników promocji będzie ten